onsdag 19 maj 2021

Till slut - ljuset i tunneln!


Efter närmare 8 månaders väntan efter beskedet att en operation är nödvändig, otaliga besök på vårdcentral och flera olika sjukhus, ändringar av mediciner, ondare och ondare, från en krycka till två kryckor och rollator och en evig evig väntan kom äntligen beskedet : Det blir operation den 27/5 på Carlanderska sjukhuset i Göteborg - nästa torsdag alltså! Oj! Luften gick nästan ur oss båda två - till slut ger man ju upp hoppet mer eller mindre. Men nu är det bestämt, och fort går det - det är inte många dagar kvar, och det är en del som ska ordnas innan dess. Men det fixar vi.......


Medan man försöker fatta att det faktiskt är nästan dags kan man väl njuta lite av vitsippsbacken - så himla fin!


I morse när jag gick min vanliga runda genom trädgården upptäckte jag att något odjur hade grävt upp hela pallkragen med lök som jag hade satt så mödosamt för tre veckor sedan och som hade växt så fint. Alla lökar låg huller om buller och upp och ner, och jorden var uppgrävd ända ner till botten på sina ställen. Då blev jag nästan gråtfärdig. Jag har inte tid med sådant här - det finns hur mycket som helst annat att göra! Men det var bara att ta tag i det - Tommy fixade stöttor för ett nät


och nu vill det till att odjuren, vilka de nu är, tar sig in!


Jaha - nu är det bara att ta tag i allt som ska göras den närmaste veckan. Fixa resterande hjälpmedel. Handla sådant som Tommy behöver ha med sig till sjukhuset i klädväg (typ nya mysbyxor och jättestora kalsingar!). Hämta ut nyutskrivna mediciner från apoteket. Flytta en hel del grejor från stugan till lägenheten. Ja, för tyvärr behöver vi flytta hem några veckor - stugan är för trång för en nyopererad höft! Men det får gå - förhoppningsvis kan vi flytta tillbaka så snart som möjligt! 

Ja - så får vi väl hoppas att Store Miss kommer tillbaka inom de närmaste dagarna så vi får med oss honom hem. Han är ju ute på kattäventyr igen, på tionde dygnet nu. Förbaskade kattskrälle!

Jag fick i alla fall planterat våra nyinköpta nejlikor i lådan på gaveln innan det är dags för hemflyttning, så nu är det fint runt hela stugan.

Nu är det väntan igen, men den här gången ser vi ljuset i tunneln!










 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar