måndag 19 mars 2012

Gryning?



Nja - gryning finns nästan inte här. När det väl börjar ljusna går det så fort att man häpnar. 


Men strax innan ljuset tar över börjar konserten! Fåglarna kvittrar i kör, cikadorna försöker dränka fågelkvittret, några grodor kväker i bambusnåren och på håll sjunger hundarna ikapp med böneutroparen! Balkongfläkten susar stilla i bakgrunden, och om jag anstränger mig lite kan jag höra prasslet när bambun växer - tror jag............


Och idag var morgonen sval och skön! jag tittade på termometern utanför dörren när jag gick ner för att fixa dagens första kopp kaffe - "bara" 27 grader! En del moln skymde soluppgången - men vackert var det ändå. Jag måste nog ta mig ner till Rawai Beach någon tidig morgon - där kan man prata om soluppgång!


På Kallots hamnade jag idag - jag fick plötsligt ett sådant sug efter pasta! Och Kallots pasta med blue cheesesås - oj, så gott! Och så en iskaffe.........Och sedan skulle jag betala. Och upptäckte att jag hade glömt pengarna hemma...........Tur att man är betrodd! 


Det har varit en riktig läsdag! Jag tror inte att jag har läst så mycket på väldigt länge! Jag har saknat det, märker jag. Men det har ju hänt så mycket i mitt liv, så att läsa har inte haft hög prioritet på ett bra tag..........


En riktig balkongdag har det varit! 

Och nu är det bara en dag kvar.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar