söndag 7 november 2021

Och nu då?


Nog är det november alltid. För det mesta blir det aldrig ljust överhuvudtaget. Som grädde på moset har vi ju dessutom gått över till vintertid - hur kul är det? Ibland får vi en dag med sol, och då är det magiskt vackert på seneftermiddagen när solen går ner i Lelång!


Ibland är det nästan sol. Men bara nästan.


Våra missar är gärna inne nu i november. Samsas i soffan går bra. Fast Store Miss vill gärna vara ute på dagen. Det får han gärna vara, bara han kommer in på kvällen! Hittills har han gjort det........


Lille Miss kan däremot sova sig igenom både nätter och dagar med korta pauser för att äta lite, och eventuellt ta en liten sväng på utsidan. Om det inte regnar förstås. Då backar han snabbt och går in igen! För att få lite omväxling hittar han nya platser där man kan sova. I IKEA-kassen med ved som står i förrådet till exempel.........


Vid Drömstugan är det väldigt ogästvänligt och fult nu. Allt har vissnat och inget är vackert längre, förutom denna busken. Men en frostnatt eller två nu, så är den ett minne blott! Dags att tänka på att stänga av vattnet för vintern. Och allt det där andra som ska göras: Ta ner tältduken från växthuset. Plocka in allt det sista som står ute och som inte ska stå ute på vintern. Hälla glykol både här och där. Ja - och lite annat......


Så fick jag då äntligen svar på den där röntgenundersökningen jag gjorde för drygt två veckor sedan. Resultatet var väl inte direkt någon överraskning. Nu känner jag verkligen att det börjar närma sig operation. Ont har jag för det mesta nu. Men jag tror att sol och värme i Spanien kan göra det hela lite lättare.

Och nu då? Förhoppningsvis har läkaren skickat en remiss till ortopeden - det lär väl vara nästa steg. Men det steget lär jag väl få vänta på.......











 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar