lördag 13 november 2021

Nummer tre


Oj vilken vecka det här blev! Den började fridfullt...... Fast på onsdagen åkte vi till Folkparken i Bengtsfors - det var där man skulle få den årliga vaccinationen mot säsongsinfluensan - en spruta vi alltid tar varje år. Influensa är inget att leka med - jag har fortfarande asiaten i minnet. Oj så sjuk jag var! Det vill jag inte vara med om igen. Samtidigt tänkte vi höra oss för om den där tredje covidsprutan som alla 65-plussare ska få...... 
En skylt på utsidan talade om att de som ville ha den där tredje sprutan kunde få den här och nu! Det är lycka det! Efter en dryg timmas väntan kunde vi åka hem igen med en vaccination i varje arm. Och inte fick vi några som helst biverkningar den här gången heller!


Så blev det torsdag, och dags att byta till vinterdäck.


Snabbt och lätt går det hos Morgan!  Nu kan vi känna oss lite tryggare på vägen - vid den här tiden på året slår halkan till väldigt snabbt och oväntat, så det är lika bra att vara beredd.


Det var väl väldigt bra att vi har vinterdäck just nu! På fredagen skulle vi åka till Specsavers i Arvika för att hämta mina nya glasögon - äntligen! Jag har faktiskt räknat ner dagarna sedan jag var där för knappt två veckor sedan, för synen verkar bli sämre för varje dag nu..... Och när vi åkte på förmiddagen varnade den Lilla Röda för halt väglag. Mer än ett par plusgrader blev det inte någon gång den här kyliga fredagen.


Hemma igen. Med nya glasögon. Och nu kunde jag se texten på TV:n ordentligt för första gången på länge! Nu ska jag bara vänja mig vid nya progressiva - det är lite sisådär med avståndsbedömningen de första dagarna........


Vilken vecka det blev!  Bara lycka hela vägen!





 









 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar