onsdag 27 juni 2012

Jag fyller år - och det händer mycket!


Jaha - så är man 64 då. Fortfarande ett år kvar till den "riktiga" pensionen! Tur att man är pigg och frisk (allt är ju relativt förstås....) och kan jobba på däck i slussarna i Dalslands Kanal! För det är där jag är, och det är rätt hårt jobb kan jag lova. Det känns i kroppen, och det känns i hjärnan när man ska följa sjökortet och hitta prickarna med hjälp av kikaren. Man blir trött i ögonen också.......


Men otroligt vackert är det, och mer kommer det att bli i morgon när vi går ut i Vänern. 


Just nu ligger vi alldeles vid kanten av Sveriges största sjö och tittar ut över spegelblankt vatten. Trötta är vi, och massor har jag att berätta och massor av bilder har jag som jag vill visa, men det får vänta! Uppkopplingen är inte den bästa, och själv känner jag mig inte särskilt uppkopplad i huvudet heller........Men det kommer - så småningom!


Den bästa "presenten" fick jag igår! I förrgår tittade vi på Drömhuset, och igår ringde mäklaren och sade att det var vårt. Den 19 september blir det vårt på riktigt, för då får vi tillträde!
En hel del frågor har jag fått:
Svar:
Nej, vi ska inte flytta från Rörö, i alla fall inte i nuläget. Men vi kommer säkert att vara ofta och mycket i Drömhuset.
Drömhuset ligger i norra Dalsland, ett par kilometer från Gustavsfors.
Och nej, vi har inte lagt ner Thailand! Fast vi får nog ändra våra vinterplaner lite - vi får åka senare än vi hade tänkt............

Det händer mycket, som sagt............

6 kommentarer:

  1. Det är mycket nu ;-) Jag gläds med er!
    Kram Ingela

    SvaraRadera
  2. Det är roligt att få var med på resan - så här lite på avstånd. Verkar himla spännande - ta hand om gubben min och kör försiktigt! Vädret ser ut att bli hyfsat fast blött på fredag.
    Kram till er alla...

    SvaraRadera
  3. Ska bli sååå mysigt att träffas imorrn när ni ankrar i TROLLHÄTTAN :-) .... bara Monica som fattas ;-) / Yvonne

    SvaraRadera
  4. Oj, vilken idyll, stort grattis till både nytt hus och fortsatt 64 år...

    SvaraRadera
  5. Grattis till drömhus och födelsedag!

    SvaraRadera
  6. Vad roligtfor er bada. Ett stort grattis pa fodelsedagen o till huset.
    Kram Ulla

    SvaraRadera