måndag 12 december 2011

Lugnet efter stormen


Visst blåser det fortfarande friska vindar, men det är en viskning om man jämför med fredagens oväder. Så på lördagen fungerade färjor och bussar som de skulle igen, så jag kunde åka till jobbet i vanlig ordning. Tänk att det faktiskt är första gången sedan jag flyttade till Rörö i september förra året som jag inte har kunnat ta mig till jobbet på grund av vädret!


Söndag morgon, och en hel massa tid att slå ihjäl innan färjan går. Då kan man lika gott stanna till på Ica Maxi i Torslanda - alltid är det något man kan handla som man inte visste att man behövde. Och strosa omkring därinne en tidig morgon är rätt mysigt - väldigt ensam var jag! Och bilen (Tommys - min är ju inte min längre) var oerhört ensam ute på den jättestora kundparkeringen!


I vår lilla Icabutik på Rörö var det nästan lika lugnt - och här kunde man köpa lotter alldeles på egen hand. Ta en lott eller två, lägg pengar i plastburken och hoppas på turen. Det gjorde jag......... Undrar vad jag kommer att vinna?


Söndag kväll - far och dotter. Johanna var på Rörö under helgen, och äntligen fick vi äta de där kräftorna som vi har väntat på länge, men sparat tills Johanna skulle komma!


Och gott var det - som alltid! Inte kan man väl tröttna på kräftor? 
En lugn kväll blev det, både ute och inne - varmt och mysigt och dvd-film som slutade sent - väldigt sent!

2 kommentarer:

  1. Gott med kräftor...och alltid lika uppskattat att bjuda på! Kanske en promenad i morgon om vädret är ok....eller?
    Kram/Monica

    SvaraRadera