lördag 17 december 2011

Bangkok - bokat och klart!


För nästan 5 år sedan stannade jag till en natt i Bangkok på väg vidare.......... Avana Hotel hette stället jag bodde på, och det låg inte så långt ifrån flygplatsen - praktiskt, eftersom jag skulle vidare nästa dag. Drygt 5 månader senare, på väg hemåt igen, stannade jag återigen till ett par dagar i storstaden, men tyckte bara att det var stort, rörigt och jobbigt! Och shopping - nej, jag var inte så intresserad........  Inga sevärdheter eller mysiga restauranger eller annat av alla de mängder av saker som finns att göra och se i Bangkok lockade mig. Det var nog helt enkelt så att jag längtade hem ganska mycket vid det laget!
Men nu blir det en ny chans för Bangkok! Den 21 februari landar vi här, Monica och jag, och tre nätter stannar vi innan vi reser vidare. Och idag har jag bokat - det här!

5 kommentarer:

  1. Tack Marie-Anne...så himla spännande! Tre dagar i Bangkok blir nog inte fel innan vi beger oss söderöver för en lugnare tillvaro!
    Kram Monica

    SvaraRadera
  2. Smart att ge Bangkok en ny chans...och denna gång kommer du/ni inte att bli besvikna....det ska jag och Susanna se till ;)Boendet ligger bara 5 min från min lgh så du kan vara säker på att jag håller koll så ni kommer hem som ni ska på kvällarna.
    Det ska bli jättekul att träffas live....
    kram

    SvaraRadera
  3. Oj,oj vilket boende.. det ser fantastikst galet, kul ut!
    Har kopmmit hem innan du reser.. avlägger "rapport"!

    SvaraRadera
  4. Annika har rätt, see you then!! Kram S

    SvaraRadera
  5. Åh vad härligt med bästa väninnan och allt!

    Nu ska jag in och drömma om varmare breddgrader ;-) kram Ingela

    SvaraRadera