söndag 23 juni 2024

Midsommarafton 2024


blev en alldeles fantastisk dag! Sol från en klarblå himmel, sommarvärme och en hel massa glada människor! Midsommarstången på väg


och uppe! 


Det måste vara rekord - så här mycket folk har jag inte sett här på midsommarafton förut! Dansa runt stången var inte aktuellt för min del den här gången, men det är rätt kul att titta på också!


Vindstilla och vackert - då är det läge för en tur med båten,  


för första gången på tre år för min del! Lite trix att ta sig i och ur båten var det, men det gick bra! Kan jag nu bara fixa något slags ryggstöd för min kassa rygg så kan jag nog åka med på längre turer! 


Kaptenen.......


Efter en sväng ut på den nästan spegelblanka sjön vände vi hemåt genom Smalsundet

 
och lade till vid bryggan. Vilken känsla att äntligen våga sig i båten igen efter så lång tid! Det blir en midsommarafton att minnas, mest tack vare det!


En del sitter på taket och spanar ut över midsommartrafiken.....


Det blir man trött av.......






















 

2 kommentarer:

  1. Härlig midsommar och så fint att du åter kan komma ut på en båttur! Kram

    SvaraRadera
  2. katt på hett plåttak glad sommar

    SvaraRadera