fredag 18 februari 2022

Man ska inte ropa hej


förrän man är över bäcken heter det visst. Jag ropade kanske hej lite för tidigt sist. Just när jag trodde att jag var nästan frisk så hittade det lömska viruset på att slå till mig igen. Inte så allvarligt kanske - feber slapp jag i alla fall. Men hostan var grymt jobbig, höll mig vaken på nätterna och saboterade mina dagar. Huvudet var tilltäppt och kändes alldeles för trångt. ( Lycka är nässpray - helt klart!)


Tur att vi har ett extra sovrum - att hosta sig igenom nätterna gör ingen glad, varken den som hostar eller den som ligger bredvid och måste lyssna på eländet!


Det blir tidiga morgnar när man har hostat större delen av natten (i alla fall känns det så!)  - då kan man lika gärna gå upp och titta på soluppgången och tycka att det är skönt att det äntligen är nästan dag......


Det är lika bra att hålla sig på altanen i skuggan. Man kan alltid fördriva lite tid med att titta på jobbarna som renoverar ett av grannhusen. Och så kan man förstås lyssna på ljudböcker. (Jag har lyssnat på ganska många vid det här laget!) Och så behöver man sova middag en stund. Och försöka få i sig lite mat. Det blir väldigt mycket frukt och grönsaker!


Tommy har tack och lov mått bättre och frisknat till fortare än jag. Han har sluppit hostan - i alla fall än så länge. Alltså har han orkat ta en promenad då och då........




Men nu så! I natt sov jag utan att väckas av en enda hostattack! Nu har det kanske vänt i alla fall, efter två veckors sjukdom. Fast jag ska inte klaga - det kunde ha varit värre, mycket värre!


Mitt i alltihop försvann vårt internet, vilket också innebar att vi inte kunde se på TV på kvällarna som vanligt. Tja - spansk TV kunde vi ju se, men lite svårt är det med språket......
Det visade sig att det skulle bytas till fiber, och efter några dagar med många telefonsamtal från Sverige till Spanien fick vi till slut tillbaka vårt internet! 


Nu hoppas vi att resten av tillfrisknandet går fort och att det inte blir några fler bakslag för någon av oss - nu räcker det! Vi längtar efter att kunna gå och äta på uteservering och vandra på stranden och sitta i solen.......











1 kommentar: