måndag 7 februari 2022

Inte ens vi!


Så har vi haft några alldeles ljuvliga dagar igen! En långpromenad på onsdagen, ja, inte till marknaden, för dit blev det buss, 


och inne på marknaden var vi inte, utan vi studerade det hela från utsidan på behörigt avstånd, precis som förra gången.


Ganska lugnt på den numera väldigt vidsträckta marknaden!


Hemvägen däremot vandrade vi längs stranden i ett ljuvligt sommarväder!


Inte ett moln på himlen, och nästan ingen vind alls. Bättre än så kan det inte bli! Fast lite långt blev det för min del - min höft bråkar alldeles väldigt mycket efter långpromenader.......


I fredags kände jag mig rätt skum. Förkyld? Skrovlig i halsen, täppt i näsan, ögon som rinner och gör ont! Lite feber. Jaha ja. Inte ens vi som hela tiden har varit superförsiktiga och nästan aldrig kommer i närheten av andra människor går fria från det eländes viruset! Apoteket har test, så det tog jag  - man vill ju gärna veta..... Det var väl så positivt det kunde vara. Jaha - så har man covid 19 då. Varifrån jag har fått det går inte ens att gissa, men eftersom det är luftburet så kan det ha kommit varsomhelst ifrån. Nåja - jag har kommit väldigt lindrigt undan - det har varit som en lindrig förkylning utan nämnvärd feber och utan sängläge. Nu är det dag 4, och jag känner mig nästan helt frisk. Det enda problemet är en extrem trötthet. Men det är ju ganska lätt att åtgärda - ett par timmars sömn på eftermiddagen gör underverk och gör att jag orkar hålla mig vaken på kvällen, i alla fall fram till 22-tiden. Sedan sover jag sött!

Att Tommy skulle klara sig var väl rätt otroligt. Mycket riktigt - idag vaknade han med skrovlig hals, täppt i näsan och rinnande ögon. Nu hoppas vi bara att han kommer undan lika lindrigt som jag tycks ha gjort!


Det verkar som om ingen kommer undan, oavsett var man befinner sig och hur försiktig man än är! Men vi är glada att vi är trippelvaccinerade och att vi förhoppningsvis frisknar till relativt snabbt. Under tiden tar vi det lugnt här på vår altan där årets första utslagna mimosakvistar förgyller tillvaron......





 






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar