torsdag 13 januari 2022

Som en blixt


från en klar himmel slår det till - ryggskottet!


Den här gången drabbades Tommy. Nu har det gått några dagar, och med hjälp av smärtstillande, lite ryggläge och en del rörelse (så gott det går) börjar han repa sig. Det där med att sitta stilla funkar inte så bra........


Under tiden har jag suttit mycket på utsidan och lyssnat på ljudbok. Vilken lycka att det finns ljudböcker! Fast jag varvar med att läsa på läsplattan - det är också en riktig hit! Idag var det vackert väder nästan hela dagen, men framåt eftermiddagen började det mulna på lite och jag fick klä på mig kläder efter att ha suttit i bikini större delan av dagen!


Den nya virusvarianten omikron verkar ha tagit över hela världen nu - så även här i Spanien. Jag går och handlar när det är nödvändigt, och i övrigt håller vi oss för oss själva här i vår inhägnade lilla värld. Vi får väl se om vi klarar oss från smittan - enligt alla förståsigpåare lär vi visst inte göra det - alla kommer att smittas förr eller senare. När/om den dagen kommer får vi väl hoppas att det blir lindrigt. Vi är i alla fall så vaccinerade vi kan vara för tillfället. Under tiden har vi det i alla fall bättre här än vi skulle ha haft det hemma - sol, värme och en hel massa ljus varje dag!


Och vackert är det också


hela tiden!


Kvällarna ägnar vi ganska ofta åt TV- serier - just nu är det den danska "Livvakterna" som gäller!

Nu har vi redan varit här i en hel månad, och tiden bara rusar! När vi ska åka hem har vi fortfarande inte bestämt - förhoppningsvis blir vi kvar ett par månader till........













 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar