söndag 13 december 2020

Vatten. Och mera vatten.


Så fick vi på vinterdäcken! Inte för att det har varit varken snö eller halt än så länge, men man vet aldrig...... Och den här veckan har vi tillbringat många timmar i bilen - Uddevalla sjukhus, flera vändor till Bengtsfors och vårdcentralen (nu är artrosskolan avslutad!) och så en tur till NÄL i Trollhättan. Nu måste väl Tommy vara klar med alla undersökningar innan han förhoppningsvis får en kallelse till höftledsoperation! Bara inte det eländes viruset sätter käppar i hjulet nu - många operationer ställs ju in får vi höra på nyheterna varje dag......... Själv kämpar jag på med mitt träningsprogram och försöker ta mig ut och gå trots att varken kropp eller själ vill ut i 2 plusgrader och ständigt duggregn, för att inte tala om allt det gråa! Någon solglimt har vi inte sett till på flera veckor. Nej, man skulle bott på Gotland - där har de haft 4,5 soltimmar i december hörde jag!


Vatten har vi gott om! Det är dyngsurt överallt, och just när jag kom ut igår började det spöregna - igen! Jag hann bli rätt blöt under den där tvåkilometerspromenaden......





Vattnet är påsläppt och strömmar friskt, så det är nog rätt högt vattenstånd i sjöarna norrut!


Sjömagasinet ligger öde, och badtunnan ser rätt malplacerad ut just nu......



Utsikten från bron över Dalslands Kanal norrut


och söderut! Den utsikten är nästan värd en genomblöt promenad!

Rätt nöjd med mig själv var jag när jag kom hem. Blöt men nöjd! Som belöning blev det årets första glögg med pepparkakor och ädelost.......








 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar