lördag 30 mars 2019

Tretton!


Ja - tretton tomatplantor hade Tommy med sig när han kom hem igår. Förra året svor jag på att jag aldrig skulle ha så många tomatplantor mer - de tog över hela växthuset som jag ändå tycker är ganska stort. 


Men visst - förra året hade vi femton. Två mindre i år alltså. Nåja - grannar och vänner kanske blir glada. Fast vem vet - förra året fick vi mängder av tomater. I år - ja, det kan man ju inte veta nu. Det blir som det blir!

Nu har jag i alla fall omskolat alla. Hoppas att de gillar att få ny jord och helt plötsligt väldigt gott om plats!


Chillisarna, paprikan och melonerna stortrivs i alla fall. Fast melonerna håller på att växa oss över huvudet - redan! Hur ska detta sluta? Jag börjar redan längta till att vi ska flytta ut dem till växthuset, men än så länge är det alldeles för tidigt tror jag. Det är faktiskt fortfarande bara mars, och inte är det särskilt varmt heller. Och på nätterna är det fortfarande minusgrader, Nej - vi får nog leva med massor av plantor inomhus ett tag till..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar