onsdag 27 mars 2019

Ensam hemma


Inte var det någon vårvärme igår, men vi höll värmen uppe med jobb. Tommy fortsatte förstås med hönshuset - nu närmar det sig kycklingdags........
Själv fortsatte jag med trädgården. Kratta. Rensa. Här börjar det sticka upp lite......


Överlandet klart! Nästa land påbörjat.


Idag är jag ensam hemma. Tommy åkte till Johanna och Micke i förmiddags - han ska passa gården och alla djur tills på fredag. Själv ska jag vara hemma och passa Chilli som inte ska ut och resa mer på ett tag........
Jag hade tänkt ta det lite lugnt, men det blev istället storstädning av lägenheten. Nu är den halvfärdig, och jag är helfärdig, så det fick bli en brasa i kaminen efter en jobbig dag. Men vackert väder har det varit i alla fall - nästan vindstilla och 13 plusgrader. Rena rama Spanienvärmen - nästan i alla fall!


Nu tar jag kväll


och det blir tidigt i säng idag. Jag hoppas att Chilli bestämmer sig för en tidig kväll, han också......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar