söndag 12 mars 2017

Nu räcker det!


Snacka om busväder! Det har åskat, hällregnat och haglat i omgångar hela dagen. Dessutom har det blåst så att hela huset skakar - särskilt fönsterluckorna! En riktig urladdning med andra ord. Fast samtidigt har det varit ganska varmt ute - det kände jag när jag tog dagens enda utomhustur. Till soptunnan. 25 meter. Men så fort någon av oss funderade på att gå ut en stund tog ovädret ny fart! Strax efter 18 ikväll blåser det fortfarande, och när jag gick ut på trappan för att se om fullmånen syntes ikväll började det regna igen. Fullmånen kan vi glömma. Tur att jag tog en bild lite i förväg......
Tommy ägnade sig åt skidor på TV (datorn!) hela eftermiddagen. Jag kollade på mina bilder och hittade 


Askott Pottery - keramikbutiken som vi passerade på tretimmarspromenaden förra söndagen!


Då var det stängt, så vi fick nöja oss med att titta på tavlorna utanför,


och kika in genom skyltfönstren. Så mycket fint! Jag måste gå hit igen en dag när där är öppet........

I morgon hoppas vi att ovädret har dragit vidare. Tre dagar känns som max faktiskt.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar