torsdag 31 december 2015

Nyårsafton 2015


och det är dags för en tillbakablick på året som gick. Thailand...... redan den 8 december lämnade vi Sverige för tre månader, och efter några dagar i Khao Lak hamnade vi här - på Koh Lanta! Där blev vi kvar ända till den 17 januari. Solnedgång på Long Beach nyårsafton 2014.......


Men den där sjukhusvistelsen kunde vi varit utan! Tommy låg inne i tre dagar. Det gjorde jag också, fast jag var inte sjuk. Men jag behövdes på plats.......


i Februari flyttade vi från Kata till Byn och Malee Garden. Hemma igen! Varje dags obligatoriska kvällsbild......


På marknaden köpte jag mina älskade shorts för 50:- strax innan vi skulle åka hem. Jag hoppas att de håller min tid ut!


Så var vi tillbaka på Rörö, den 9 mars tror jag...... Vackert var det, som vanligt. Men kallt. Och regnigt.


Det dröjde inte så länge innan vi åkte till Drömstugan. Där blev vi kvar ett tag. Större delen av sommaren och hösten faktiskt. 


Fast ibland fick vi ta en sväng hem - barnbarnen kom till Rörö!


Thailandspotatisen kom upp så småningom, trots en kall och regnig vår.


Gullvivorna gillade tydligen vädret, för de översvämmade nästan trädgården!


Fast vi frös. Och inte fick vi mycket gjort utomhus heller. I slutet av maj tröttnade vi definitivt. Vi bokade en sista minutenresa till Cypern.


Två veckors sol och värme!


Underbart! Hit ska vi tillbaka!


När vi kom hem var det lite bättre väder än när vi åkte - i alla fall såpass att vi kunde ta itu med båten, äntligen! Man kan ju slipa och olja relingen när den ligger i sjön - för i år kom den i ovanligt tidigt!


I augusti kom äntligen den efterlängtade sommarvärmen! Blåbärsplockning.....Blåbären blev till sylt så småningom.......


I augusti fyllde Tommy 70, och hela släkten kom till stugan. Den stora och väldigt uppskattade överraskningen var att sonen Glenn och hans Susanne dök upp!


Vilken lyckad 70-årsdag!



Men augusti bjöd på fler stora händelser: Sonen Fredrik och hans Nadja gifte sig! Det var ett fantastiskt bröllop - ett minne för livet!


September är skördemånad. Nu är det mesta vi har odlat färdigt att äta.


Och kantareller var det riktigt gott om i år! 


Vi tog en sväng till Johanna och Micke och hjälpte till med veden i oktober.......


Tillbaka på Rörö igen.


Son och minsta barnbarnet på besök......


Zion, tvåochetthalvt, älskar Rörö!


Solnedgång denna ovanligt milda senhöst........


Och den 12 december var vi tillbaka på Cypern, nu för att övervintra! Vår utsikt.......


Julafton hos bror och svägerska med svensk julmat


och juldag på cypriotiskt vis!

Tänk så mycket vi har varit med om det här året!


Nu är det snart nyårsaftonskväll, och vi ska fira lugnt här i vår lilla lägenhet i Paralimni. 

Jag önskar er alla, var ni än är, en underbar nyårsafton och ett riktigt  

GOTT NYTT ÅR!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar