onsdag 26 augusti 2015

"Elsa och mormor" - läs!


Länge sov jag. 10 timmar. Det är rätt ovanligt. Sedan blev det ett lång förmiddag i morgonrock innan jag äntligen tog itu med dagens stora - och enda - projekt: Att cykla till affären och handla! Och det viktigaste - hämta Tommys present som äntligen hade kommit, några dagar för sent. Men fin var den..... Han får den på fredag när han kommer hem!


Resten av dagen har jag bara slappat, tittat lite i trädgården och försökt undvika regnskurarna. På väg från affären låg jag lite illa till ett tag, men jag tog mig i alla fall hem relativt torrskodd. 

Det är fuktigt, det är väldigt grönt, och ännu så länge syns inte så mycket gula löv på träden. Men nu är det bara en tidsfråga. Augusti är snart över, och med den är sommaren också över. Men har vi tur så blir september en lika ljuvlig månad som för tre år sedan då vi fick tillträde till Drömstugan!


Igår hade jag rätt lång väntetid i Göteborg innan tåget till Åmål skulle gå. Då passade jag på att botanisera lite i Pocket Shop - min absoluta favoritaffär! Därifrån går jag aldrig tomhänt. Det gjorde jag inte igår heller. 

Oj vad jag gillar Fredrik Backman! Hans första bok, "En man som heter Ove", läste jag i Thailand i vintras. Jag älskade den! På väg till Cypern i juni köpte jag och läste "Britt-Marie var här". Och älskade den! Igår hittade jag mellanboken - "Min mormor hälsar och säger förlåt". Jag började läsa igår, fortsatte idag och har snart läst ut den också. Och nu vet jag inte vilken jag älskar mest! 
På baksidan står det: "Om livet, döden och en av de viktigaste mänskliga rättigheterna som finns. Rätten att vara annorlunda."
Och det är precis vad alla tre böckerna handlar om.......

Jag kommer nog att läsa färdigt om Elsa och hennes mormor ikväll. Och sedan kommer jag att vara avundsjuk på de som har den här underbara läsupplevelsen kvar.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar