måndag 28 juni 2021

Tusen tack från söndagsbarn!


När jag var liten kallade mina föräldrar mig söndagsbarnet.Jag är född på en söndag, och i år fyller jag år på en söndag. Jag förstod inte vad det betydde då, men det var tydligen något positivt i alla fall. 

När jag googlar på det nu läser jag följande:

 "Söndagsbarn, barn födda under söndagsdygnet, ansågs enligt folktro besitta egenskaper somskulle ge dem framgång i livet. De hade i en del fall förmågan att bota sjukdomar, och de var synska, vilket innebar att de kunde se sådant (övernaturligt) som var fördolt för andra människor."
 
  • "Söndagsbarn får leva och njuta rikt och vist och sedan berömligt sluta."

  • Jaha,det låter ju bra. Om det stämmer har jag inte en aning om. Fast det vore väl trevligt om det var sant........
I vilket fall som helst - tusen tack till alla er som har gratulerat mig på min födelsedag igår! Visst kan man njuta av att klippa gräs och rensa land när man fyller år - det gjorde jag i alla fall! 

                                                                        💗💖💕
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar