måndag 29 juni 2015

Hos grannens - och barnbarnspojkar


Vi tittar till varandras hus ibland. Idag tittade jag till grannens. Där blommade det också för fullt.


Jag är svårt avundsjuk på deras vallmo! Vi hade en hel massa vallmo första året i stugan, men nu finns inte en enda. Konstigt - de som självsår sig så. Jag får väl tigga lite nya fröer av grannen då..........


De vilda blommorna är fantastiska! Det var längesedan jag såg så mycket smörblommor och prästkragar som i år!


Har man en ful avloppsbrunn så får man försöka gömma den så gott det går. Ett bra sätt är att låta bli att klippa för nära, och låta alla vilda blommor ta över i stället......


Idag tog vi en tur till Årjäng för att försöka få tag på förra årets fantastiska "Million bells" till våra blomlådor. Vi hittade dem. Men priset! 100:- för två - det skulle kosta oss 400:- att fylla våra blomlådor! Nej - vi får försöka hålla liv i våra gamla penséer så länge som möjligt i stället! Men vi inhandlade i alla fall två fina zinkhinkar till halva priset på ÖoB, och några blommor att sätta i dem. De står nu välkomnande där nere vid infarten. Nu får vi hoppas att de får stå kvar där...........


Så fick jag bilder från sonen på mina älsklingar! Zion och Leo är hos pappa i Skåne.........


och lillemannen ser rätt nöjd ut!


Eller hur.........?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar