fredag 24 april 2015

Så var det min tur då.......


Jag vaknade med ond hals, ont huvud, rinnande ögon och matt kropp. Min tur att åka dit på den där förkylningen som förhoppningsvis inte ska bli lika bedrövlig som Tommys för ett tag sedan........
Fast ännu så länge står jag på benen, så idag åkte vi till Årjäng på shoppingtur.


När vi kom tillbaka tog vi en tur ner till varvet för att titta till Skönheten. Hon har blivit av med vinterkläderna och bara väntar på lite omsorg (det vill säga tvättning, slipning och lackning, ny bom och diverse andra nödvändigheter!).


Varför är det bubblor här och där i lacken vartenda år? Finns det någon som kan förklara det? Det är väl bara att slipa rent och lacka igen då......Lite trist!


Tillbaka hemma igen tog vi en sväng i skogen. Häromdagen hittade jag två murklor på tomten.Torra var de förstås - här har inte regnat mycket! 
Först hittade vi blåsippor mitt i skogens vitsippsmatta!


Så gick vi förbi en arbetsplats. Här sågas det rätt ofta med motorsåg - vi hör det ända hem till oss.


Till slut hittade jag en! Och sedan hitttade jag flera. Murklorna är färdiga!


Årets första skörd. Nu får de torka i uthuset i minst tre månader innan de ska förvällas och ätas!


Innan jag gick in för att sova en stund tittade jag i landen. Här har det slagit ut redan! Vad de heter vet jag inte förstås.........


Men pärlhyacinterna är som vackrast just nu!

I morgon tänker jag må bättre.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar