lördag 30 november 2013

Gustavsfors


.....pärlan i norra Dalsland! 


Nu börjar isen lägga sig på sjön, och varenda båt ligger på land - utom Arken, husbåten, då. Den får nog ligga där den ligger i vinter........


I affären, Optimistens lanthandel, är det full jul - nästan så att man får lust att köpa en tomte eller två. För tomtar har vi inte så gott om i Drömstugan - en, tror jag......


Dessutom hittade jag världens sötaste tomte där! Fast han är nog inte till salu, och det skulle ändå vara svårt att få plats med honom. Men jag kan titta på honom varje gång jag handlar - det får duga!


Och så brann himlen i kväll igen! Nu är det stjärnklart - det blir nog en kall kväll och natt. Men i morgon ska det bli många plusgrader och sol - bra, för vi har lite utomhusjobb att göra. Förrådet måste röjas ur, för på måndag lär visst fönstret komma, det som vi har väntat på varje dag i en vecka nu, och det får bo i förrådet fram till våren. Tja, kommer det så kommer det - jag tror det när jag ser det.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar