fredag 7 december 2012

Rörövinter


kan vara väldigt fin ibland, särskilt en sådan här dag. Jag hade ett väldigt motstånd mot att gå ut idag, med tanke på hur mycket jag frös häromdagen.........


Men när vi väl kom ut, väl påpälsade, visade det sig vara riktigt skönt!


Solen sken, det var alldeles vindstilla och skuggorna var långa i det låga solljuset.


Ersvan låg öde och isigt - det håller nog att gå där nu, eller i alla fall väldigt snart. Jag skulle tro att hockeymålen kommer upp och barnen börjar åka skridskor inom några dagar om alla de här minusgraderna tänker hålla i sig ett tag till............


Hundarna var förstås lyckliga över att få springa fritt och gräva ner hela huvudet i snön ibland. Undrar vad det är som luktar så gott där nere under snön? Sorkar kanske?


En sådan här dag är det roligt att fotografera, trots att mina fingrar nästan fryser till is!


Alla torra, vissnade blommor och gräs blir bra mycket vackrare med snö på!


Olga funderade allvarligt på att ge sig ut på isen, men det fick hon inte för sin matte, ifall det nu skulle vara så att isen inte höll för en liten hund. Monica gillar nog inte att vinterbada..........


Efter någon timma var vi hemma, nöjda och inte allför frusna. Hundarna hade fullt med frusen snö lite överallt, så de fick borstas ordentligt innan de fick lov att gå in.Olga var måttligt road...........


Idag har jag pratat med våra grannar uppe i Gustavsfors. Vi är lite oroliga att det ska vara alldeles igensnöat på vår uppfart när vi - förhoppningsvis - kommer dit i julveckan. Men ännu så länge hade det bara kommit några centimeter snö. Jag fick i alla fall telefonnummer till "plogmannen" som säkert tar sig an vår infart samtidigt som han plogar grannarnas väg! Dessutom fick vi inbjudan till elvakaffe med hembakat när vi kommer! Mysigt............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar