söndag 16 december 2012

Frivilligt


.......eller under visst tvång? Det senare tror jag. Det var inte särskilt inbjudande promenadväder idag. När jag vaknade vid 7-tiden stod regnet som spön i backen! Men så småningom blev det uppehåll, och när Monica hörde av sig kände jag pressen - gå ut, frisk luft, motion!  Men jag hade vissa problem att få med mig Tommy - det var skidskytte på TV...........
Per-Erik tvärvägrade - han hade redan varit ute. Sade han i alla fall. Och förresten var det skidskytte på TV......Där ramlade Tommy nästan dit! Men han tog sig själv i kragen och bestämde sig för att följa med till slut!


3 - 4 plusgrader, mulet och grått. Det var inte världens roligaste dag att gå ut på power walk direkt. Ersvan var fortfarande isbelagt, men frågan är hur tjock den isen var.....Vi provade inte. Och det fick inte hundarna göra heller.


Hur tråkigt kan det se ut egentligen? Slaskigt, grått och väldigt, väldigt blött. Tur att vinterkängorna är välutrustade med gummisulor långt upp mot vristerna, för vattenpölarna var inte att leka med idag!


Vackert? Tja...........Med lite god vilja så........


Moa tyckte i alla fall att det hela var väldigt, väldigt trevligt! Mycket roliga dofter, vatten överallt (som Moa älskar!) och glad matte (som Moa älskar!)

Så har jag prtat med "extrasonen" som reser till Thailand på tisdag. Allt är under kontroll. och om några veckor ses vi i Kata för att bli installerade i hans hus, och instruerade om allt som vi behöver veta............



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar