måndag 15 mars 2021

Pyssel


Och där slog mars tillbaka! Precis som vanligt alltså. Man tror att våren har kommit, men icke - det kom mera snö häromdagen. Väldigt mycket mera faktiskt. Så mycket har vi inte haft på en gång under hela den här hemska vintern!


Men det är bara att bita ihop och gilla läget. Som tur är brukar ju inte snön ligga kvar så länge vid den här tiden. Lite plusgrader och lite sol och en hel del vind så försvinner det vita eländet rätt snabbt, tack och lov!


På insidan blommar det! Vår novemberkaktus har fått för sig att blomma om såhär i mars. Inte oss emot - den är väldigt fin!


Ute är det kallt. En promenad hade jag tänkt mig, men det fick vara när jag insåg att det blåste en iskall nordanvind. Jag gillar inte det, så jag stannade inne och pysslade lite istället. Våra chiliplantor växer så det knakar, så det var dags att omskola dem igen. Nu har de fått nya, större krukor och nu får de klara sig tills det är dags för utplantering i växthuset. Fast det dröjer nog ett tag.........


Häromdagen sådde jag lite tomatfröer. Efter några dagar (1 - 2 veckor ska det ju ta!) kom de upp. Jag fick  ta bort plasten, för de växer som ogräs! Nu har jag beställt ett par andra sorter också - lite olika tomatvarianter får man väl ha.......


Idag tog vi en tur till Bengtsfors - Tommy skulle besöka vårdcentralen. Där fanns inget vaccin - det passade han på att höra sig för om. Det händer alltså ingenting på vaccinfronten för vår del. Jag börjar misströsta nu. Ska vi aldrig få träffa barn och barnbarn på nära håll? Nu börjar det faktiskt kännas som att det får vara nog!

Torget i Bengtsfors var inte särskilt vackert. Där låg en stor skitig snöhög. Ungefär så känns det väl just nu.........











 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar