söndag 21 mars 2021

Inte rättvist


Ibland skiner solen. Då åker vi till stugan och försöker göra lite nytta där. I bästa fall kan man fika på utsidan i solen som belöning. 


Det börjar spira lite i rabatterna. Faktiskt kommer gullvivebladen redan, trots att tjälen fortfarande gör jorden hård. Men inte tillräckligt hård för gullvivorna tydligen.


Är det inte tandläkaren så är det vårdcentralen. Ett par turer till Bengtsfors blir det nästan varje vecka. Där har isen släppt och man ser blått och öppet vatten. Det gör man inte hemma hos oss. Där ligger isen fortfarande tjock, och senast igår var en kille ute och åkte skridskor! Lite vågat kanske..... I alla fall tycker jag inte att det är rättvist - jag vill också ha öppet blått vatten!


Fast solnedgångarna därhemma är i alla fall väldigt vackra........


Söndag. Nordanvind och 6 plusgrader. Då kan man väl passa på att måla hönshuset.......


Och så kan man avsluta omplanteringen arv alla pelargoner. Det har tagit några dagar. Först måste den nyinköpta jorden tina upp, så jag fick ta in en säck jord på insidan. Men nu har i alla fall alla fått ny jord, så nu hoppas jag att de är nöjda och belönar oss med att sätta igång och växa ordentligt!


Det var längesedan vi fick den där hälsodeklarationen som ska tas med till vaccinationen. I slutet av januari om jag minns rätt. Här händer inte mycket när det gäller vaccination - det har stått helt stilla. Men häromdagen meddelade Närhälsans hemsida att man nu startar fas 2, vilket innebär att man börjar vaccinera alla som är 75+. Tommy, som är 75+, fick ringa in sina personuppgifter och får sedan vänta på att vårdcentralen ringer upp för tidsbokning när man har vaccin. Jag, som inte är 75+ än på ett tag får väl vänta........

Vi bara väntar och väntar. På vaccination, på höftledsoperation (nu börjar det bli riktigt akut!) och på våren och på bättre tider........












 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar