söndag 12 juni 2011

Pingstdag - hänryckningstid


Det är ju så det kallas - hänryckningstiden. Jag måste väl erkänna att jag inte hade riktig koll på att det var pingst den här helgen - sedan annandagen togs bort till förmån för nationaldagen så är det som en helt vanlig helg. Enda skillnaden mot en helt vanlig helg är att vi som jobbar på schema får storhelgstillägg - det tackar jag för! Jag behöver varenda extra krona jag kan få nu när jag ska boka Thailandsresa.............



En tuff natt var det - och jag behövde komma ut efter 2 timmars sömn. Monica och hundarna var inte nödbedda. För en gångs skull tog vi en tur inne på ön , och där blommade det för fullt - där också! Prästkragarna är nyutslagna och fantastiska.........



Olika sorters gräs..........lika vackert som blommorna!



År detta en tomt eller? I alla fall har någon klippt gräset men sparat en helt fantastisk rundel med  vilda blommor. Tänk att man hittar nya saker hela tiden på den här ön, fortfarande efter att ha bott här i drygt 8 månader!



Knallblåa blommor mot vit husvägg...............

Det blev en fin dag, med  sol, regnstänk och åskmoln! En god middag blev jag bjuden på efter en skön vandring på insidan ön. Och sedan en pratkväll med  Monica - skratt och allvar!
Hänryckningstid.............

3 kommentarer:

  1. VACKERT! Förstår om du gillar denna lilla ö... för den är väl liten? Själv hade jag också dålig koll på att det var pingst...

    Luktade de blå gott? Isåfall var det nog kantnepeta eller kattmynta som de också kallas. Katter älskar dem. Jag gör så bollar där jag stoppar sådana i gamla nylonstrumpor en billig och toppenleksak till katten! Kram Ingela

    SvaraRadera
  2. ja det är inte bara på västsidan det är vackert hela vår ö är underbar kram marita

    SvaraRadera