lördag 5 mars 2022

Överfallen!


Idag vandrade vi den korta vägen ner till favoritrestaurangen. Nu börjar det bli gult överallt här - mimosan har börjat blomma för fullt.


De små svarta katterna som vi har träffat tidigare var kvar,


båda två på hög höjd!


Lite molnigt, men varmt.


Fler djur på hemvägen efter en sen lunch. Tuppen som för ett herrans liv hela dagarna var vid sidan av vägen tillsammans med några av sina hönor. Han gick vid sidan av mig ett tag, men helt plötsligt fick jag ett hugg i smalbenet av hans hårda näbb! Jag var inte det minsta beredd på att bli anfallen! Tommy kom strax efter och jagade undan honom med kryckan. 


Det gjorde faktist rätt ont, och när jag kom hem visade det sig att tuppeländet hade lyckats hacka igenom både jeans och strumpa med rätt ymnigt blodvite som följd1 Nåja - det finns väl mycket värre sätt att bli anfallen på....... Men några tuppar blir det inte hemma hos oss i alla fall - det kan jag garantera!


Nio dagar kvar........









 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar