torsdag 9 januari 2020

"My Dream"


Så var äntligen alla helgdagar över! Det har varit några stycken sedan vi kom hit......


Idag var det i alla fall en helt vanlig vardag, och jag bestämde mig för att jag inte står ut en enda dag till i min så kallade frisyr, så det blev ett besök hos


Salon Margaretas. Anders från Sverige tog sig an mina långhåriga stripor, och jag gick därifrån väldigt nöjd utan att ha blivit ruinerad på kuppen!


Jag tog en extrasväng när jag gick hem. Ogräset växer i muren - vackert ogräs!


Fina hus på väg ner mot havet,


ett av dem vaktat av en misse. I sten!





Framme vid havet. Uppför backen - sedan är jag hemma!


Framåt eftermiddagen tog vi en promenad innan middagen. Den skulle vi äta på restaurang idag hade vi bestämt. Och vackerheter passerade vi







My Dream ligger uppe på den så kallade restauranggatan - en indisk restaurang som är öppen året om. Vi såg den redan förra vintern, men då verkade den vara stängd för renovering. Men nu var den öppen, och enligt de norska grannarna som åkte hem häromdagen är den väl värd ett besök - både supergod mat och hyfsade priser!


Och nog stämde det! 


Så himla god - den där förrätten som vi inte hade beställt men fick ändå!


Här har de menyer på spanska, engelska och svenska, så hit går många landsmän förstår vi! Lamm och kyckling i strak sås - precis vad vi önskade oss idag.

Dessutom fick vi glass som bonus, och det var nog hemgjord vaniljglass - supergod! Vi går nog hit igen........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar