söndag 21 januari 2018

Hålla andan!


Det är väl tur att man inte har bil hela tiden - då hade man nog blivit lite lat och inte tagit de där långa vandringarna som vi gör nu! Men idag hade vi i alla fall bil, och Tommy fortsatte köra. Nu går det som på räls!
Vi åkte upp till Cape Greco. Där var vi första gången för två år sedan. Den dagen var det +8 grader och nordanvind. Idag var det 18 och ingen vind alls!




På väg uppåt


Dödens lilja har börjat blomma här.......


Så var vi uppe till slut!


Det stupar brant, och som vanligt ska Tommy stå alldeles för nära kanten! Det tycker i alla fall jag, som har svårt för höga höjder och inte vågar titta nedåt - då får jag svindel!


Tommy och Stefan fotar flitigt med sina mobiler


medan jag tar det lugnt.....


Så vandrar vi nedåt igen


och fortsätter till Sea Caves, alldeles i närheten. Däruppe var vi alldeles nyss.....


Ett av naturens många under! Här varnar man för att gå nära kanten - den är inte så säker. Jag håller mig på rätt långt avstånd. 


Det gör inte ett gäng kinesiska turister som kommer i en jättestor hyrbil. De går så nära kanten att jag håller andan en lång stund!


Vi sitter en stund och njuter av utsikten innan vi åker vidare mot Agia Napa


och hamnen!


Där vandrar vi runt en stund innan jag kommer på att jag är både kissnödig, hungrig och törstig! Alltså sätter vi oss på Isaac Tavern som har både mat, dryck och toalett!

Sedan är det dags att åka hem efter en heldag med hyrbil! Nu är Tommy riktigt varm i kläderna i vänstertrafiken - kanske vi hyr bil igen och hittar fler smultronställen.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar