måndag 24 februari 2014

Vatten, vatten.......


bara vanligt vatten! Här, i värmen, inser man hur beroende man är av vatten, både på insidan och utsidan! Jag undrar hur många liter vi häller i oss varje dag.... 7 - 8 baht om man kommer ihåg att köpa det i affär, annars får man betala 20 baht på stranden..... 


Annars kan man få i sig vätska genom de här! Med avhuggen topp och ett sugrör i! Fast jag föredrar nog vanligt vatten.....


Idag var det höga vågor på Nai Harn. Jag undrar var de kommer ifrån, för någon vind att tala om är det sällan. Men vissa dagar får man passa sig här. Idag var en sådan dag. Det kunde se hur lugnt ut som helst både länge och väl, och plötsligt, från ingenstans, kommer en jättevåg! Då gäller det att antingen befinna sig i strandkanten eller tillräckligt långt ut för att vågen inte ska bryta rakt över en - för då ligger man illa till! Sand är hårdare än man tror när man blir omkullslagen av en sådan där monstervåg!


Jag är, till skillnad från många andra här nere, inte så förtjust i jättevågorna. Jag gillar inte att få huvudet under vattnet! Men idag var jag tvungen - valet står mellan att bli omkullslagen och dränkt eller att dränka sig alldeles frivilligt genom att dyka rakt igenom vågen! Jag valde det senare......


Men det är underbart att det finns, havet, särskilt sådana här varma dagar när man verkligen behöver vatten även på utsidan!


Kvällen var ljuvligt vacker! Solen är på väg ner, och molnen samlas över bergen....
Ska det komma en skur tro?


Men icke - inte en endaste droppe! Det hade varit ganska skönt annars..... Under fyra veckor har det fallit ungefär lika många regndroppar (fyra alltså!). Vi har nästan glömt hur regn ser ut och känns! Fast här känns det annorlunda än hemma, för här är regnet varmt.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar