måndag 29 juli 2013

Minerva


Var är alla? 7.30, och bara den lilla Gröna och jag väntar på färjan  Och bara den lilla Gröna och jag åkte från Rörö. 


Och jag som kom till färjan i god tid för säkerhets skull. Men det var bara jag och fåglarna utanför Långholmen som var vakna.......


När jag kom från jobbet var det betydligt fler båtar i gästhamnen igen. Bästa kompisens man med besättning hade minsann också hittat till Rörö! Kapten Snedvall och hans nyss påmönstrade besättning bjöd på en GT ombord på Minerva! Tyvärr var inte Gunvor, kompisen, med - hon mönstrade av för några dagar sedan och åkte hem till Karlstad för att ta emot långväga gäster. Jag tror att jag måste åka till Karlstad snart och träffa henne.......


En alldeles ljuvlig eftermiddag i Rörö hamn! Nu har jag försökt övertala Minervas besättning att ta en promenad innan de lämnar ön i morgon.......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar