onsdag 24 juli 2013

Det förtjänar jag!


Jag hade inte behövt bekymra mig över vädret (och det gjorde jag väl egentligen inte heller....). Det blev en strålande dag även idag! Inne över fastlandet låg molnen - här ute var det mest sol. Och alldeles underbart varmt! 
Min dag började ovanligt sent. Inte förrän närmare 8 vaknade jag till liv, och efter att ha sagt hej då till Tommy som hade ärenden i stan idag tog jag itu med den där nödvändiga städningen. Men när den väl var avklarad gav jag mig ut med kameran i högsta hugg. Mot Et förstås! En fin bänk står där nu, med utsikt över öppna landskap. Där blev jag kvar en stund.


Ersvan försvinner snart tror jag. Varje gång jag går förbi har sjön krympt. Dunstar vattnet, eller är det hästarna som dricker upp det?


Ute vid strandstenarna pågick proffsfotografering. Eller i alla fall fotografering med stativ. Ett sådant hade jag nog behövt då och då. Men jag är ju inte den som planerar mina bilder - tvärtom, det är bara ögonblicksbilder! Liten kamera som man kan ha i fickan alltid - det är nog min grej!


I tallskogen stod alla hästarna och "hästesov"! Där zoomade jag lite för att inte störa dem. De stod alldeles orörliga, bara en svans viftade bort flugorna ibland. Klokt av dem att ta det lugnt i skuggan en sådan här dag!



Så gick jag genom grinden ner mot stranden. Där var det folk, mycket folk! Det såg ut att vara skönt i vattnet. Kanske jag skulle göra slag i saken snart. Men nu kunde jag ju skylla på att jag inte hade någon baddräkt med mig.......


Men ska det fortsätta vara så här fantastiskt väder så finns det snart ingen återvändo - jag måste nog ta det där premiärdoppet!


Längs alla vikarna gick jag, bort mot hamnen. Överallt låg folk på klippor eller i sanden och solade, fikade, grillade och badade. Utom här i Första viken - här var det alldeles folktomt. Jag tror att det ligger alldeles för mycket tång här för att det ska vara särskilt badvänligt.


Rörö Gästhamn - fullt idag tror jag. Här snubblade jag över en man som jag träffade för första gången på Kata Beach i februari. Han och hans fru kommer ofta till Rörö med sin båt - så även idag. Vi pratade en bra stund innan jag vandrade vidare mot affären.


Det blev en lång promenad, i alla fall räknat i tid, för jag tog det väldigt lugnt. Men det förtjänade jag..........


2 kommentarer:

  1. Jag visste att du skulle få en solig dag! Fina foton! Kram

    SvaraRadera
  2. Härliga Bilder. Vi hade en underbar morgon men nu har ovädret parkerat sig precis ovanför oss - blixtar och dunder! Huga...vi ses i morgon!

    SvaraRadera