onsdag 22 maj 2013

Monstermaskin?


Nja - det var kanske att ta i. Men den är så mycket bättre än den gamla dammsugaren som fanns här när vi flyttade in, så det känns som om vi har gjort ett riktigt bra köp för 299:- på Rusta! Och så är den liten, lila och söt!


Medan jag städade huset planterade Tommy. För nu ska vi ha en granhäck allra längst upp på tomten.Varför? Jo, däruppe, utanför vår tomt, växer "mogen skog", alltså skog som det är hög tid att avverka. (Oj vad jag lär mig mycket......) Och hur kul är det att titta på ett kalhygge? 


Vi får väl hoppas att de väntar med avverkningen tills våra minigranar växt till sig lite............


Så där ja - färdigstädat! Och blommor på köksbordet...........


Och liljekonvaljer i rummet. Och ett vårgrönt ljus!


Nu är allt i ordning, så nu kan mina killar komma! Och om ett dygn är de här - äntligen (och deras mamma och pappa också förstås.......)!

Men innan de kommer åker jag till Ed för att tillsammans med mina syskon ställa i ordning det sista inför pappas begravning på fredag. Och så ska jag hämta stora barnbarnet, Isabelle, vid tåget. Äntligen får jag träffa henne också...........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar