fredag 20 juli 2012

Jakthundar och sommarjobb


Vad håller de på med, Moa och Olga? Jo. de jagar...........


......den här! 
En alldeles fantastiskt färggrann skalbagge hade förirrat sig in på hundarnas revir. Det skulle han inte ha gjort. Hade jag inte försvarat honom (jag ville ju ha en bild!) så hade han blivit uppäten av jakthundarna Moa och Olga! Nu tror jag faktiskt att han klarade sig in i en springa någonstans, men ett tag var han alldeles stel av skräck!

En skön promenad hade vi idag, Monica, hundarna och jag. Kasta pinnar i Ersvan -favoritsysselsättningen nummer ett! Jag hade fullt upp med pinnkastningen så jag hade inte tid att ta en enda bild. Monica tog desto fler, så kanske det kommer någon i hennes blogg...........


Så var det så småningom dags för ett gästspel på gamla jobbet, numera sommarjobbet - för nu ska jag tillbringa en del tid där de närmaste två veckorna. Så nu får man stå där och vänta på Hönöfärjan på kvällen igen...........


..........men jag har ju ganska vacker utsikt under tiden!

Lite märkligt att jag har lyckats pricka in mina jobbtider så "bra" den här sommaren! Varje gång det blir sommarväder - ja, då ska jag jobba...............

1 kommentar:

  1. Ja himla osis men samtidigt vill man ju inte att det ska vara skitväder heller.

    Ni verkar ha bättre sådant än här. Men det är i alla fall inte kallt! Så då får man väl vara nöjd. Ha det nu så gott på jobb och hemma!
    Kram Ingela

    SvaraRadera