måndag 22 april 2019

Nu är det färdigpysslat


Annandag påsk, och en ny arbetsdag.


Idag åkte alla pelargoner ut. Nu börjar jag bli trött på att de tar upp platsen i ett helt rum, så nu får de faktiskt klara sig utomhus. Nu får det vara färdigpysslat! Det är ju ingen frost i sikte.......


En av våra fågelholkar ramlade ner i höstas. Nu har våra små pippi  börjat bygga bo, så det var hög tid att få den på plats igen. Men först kollade Tommy hur den såg ut inomhus. Där låg gamla ägg sedan två år tillbaka, när hackspetten skrämde bort de fåglar som hade ägg där. Nya fåglar tog holken i besittning och byggde bo ovanpå det gamla boet. Nu tömdes holken


och sattes upp på sin gamla plats.


Idag har jag fortsatt i växthuset. Två meloner planterade jag. Och så hämtade jag alla chiliplantor och ett par paprikaplantor från lägenheten. Nu är de också i jorden i växthuset, med stödvärme på natten! I morse när jag tittade till de nyplanterade tomaterna var det 20 grader i växthuset - mer än nog alltså!


Chilli har fortsatt att dammsuga sitt revir hela dagen. Nu är han nog ganska säker på att allt är OK här, för idag tog han till och med en tupplur på insidan,


och ikväll har han stupat i soffan efter en stund i mitt knä..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar