tisdag 19 juni 2018

Efterlängtat besök


Igår kom mina barnbarnspojkar med sin mamma, hennes mamma och 6 extrabarn/ungdomar - en skara på tio personer alltså! Så många sängplatser har vi ju inte, men det var inga problem - de bodde hela gänget på Sjömagasinet. Här sammanstrålade vi alla vi alla mitt i Gustavsfors centrum - Optimistens lanthandel!


Zion


Alla måste ju titta på den nya båten förstås innan vi skildes åt för en stund för att ses igen lite senare - fika på Sjömagasinet!


Idag tog hela gänget en långpromenad till Drömstugan. Det tog sin lilla tid, för barnen måste ju bada på vägen! Kyligt och blåsigt var det denna dag, men det bekom dem inte alls. Dessutom var det soligt och skönt vid stugan, så vi kunde sitta ute i gräset och fika och äta prinsesstårta.


Senare åt vi middag tillsammans på Sjömagasinet som öppnade restaurangen bara för vår skull!



Fint dukat var det på den inglasade uteserveringen!



Lax


eller fläskfilé - så himla gott!


Och så jordgubbar med glass efteråt!


Och sedan blev jag uppvaktad  med blommor och present från alla mina nära och kära! Visserligen infaller inte den där 70-årsdagen förrän nästa vecka, men då funkade det inte att samla alla, så det fick bli lite i förskott. Oj så glad jag blev!
Vad jag fick i present? Det avslöjar jag kanske på själva dagen......


När alla var mätta och nöjda och mina glädjetårar hade slutat rinna så badade (nästan) alla barn!


Och sedan blev det bastubad! Fast inte för oss - vi hoppade över.......
I morgon åker alla hem utom Leo - han stannar hos oss över midsommar. Och på torsdag kommer Fredrik och Nadja - jag får njuta av barn och barnbarn i omgångar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar