fredag 18 augusti 2017

Jag visste det!


I flera dagar har jag pratat om att åka över till "andra sidan" - där finns säkert kantareller nu. Men Tommy trodde inte riktigt på det - det har varit alldeles för torrt! Men idag fick jag min vilja fram - andra sidan!
Blommande ljung - vackert är det, men det känns lite som höst........


Ännu mera höst - blåbärsriset är alldeles rött - redan? Och inte ett enda blåbär har vi sett till i år. Jag tror att alla blommor frös i våras - vi hade ju nattfrost långt in i maj.....


Jaa - jag hade rätt - visst finns det kantareller! Inga jättemängder, men tillräckligt för en kantarellmacka eller tre, och dessutom ett par påsar till frysen! Om någon vecka eller två tar vi en sväng dit igen, för det sista dygnet har vi äntligen fått en hel massa regn! Det behövde både vi och kantarellerna!


I växthuset går det med snigelfart. Fast två västeråsgurkor har jag skördat, så idag fick jag börja lägga in dem. Det ser väl lite klent ut, men förhoppningsvis får de snart sällskap av fler.............


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar