onsdag 12 april 2017

Många maskar och inga möss


Det glömde jag ju - inga spår av möss såg jag när jag städade igår! Vi måste ha en stuga som är väldigt, väldigt tät. Eller också gllar inte mössen oss. Hur som helst - jag är väldigt nöjd med det!

Min kaprifol som jag fick av syster och svåger för några år sedan är på gång. Hittills har den inte blommat, men i år har jag gott hopp.


Löken är i jorden! Och vilken jord vi hade i de där pallkragarna - massor av mask! För säkerhets skull myllade jag ner lite extra kogödsel. Nu ska vi väl få fina lökar i år!


Krattning blev det. Och ny jord med kogödsel på landen. Och detta är färdigt!


När klockan närmade sig 17 var det dags att lägga av för idag. Och vilken dag det blev! Strålande sol och ingen vind - ett väder som gjort för trädgårdsarbete! Och vi som hade väntat oss kyla, mulet och lite regn! Dags att fira dagen med en bukett gula tulpaner. Och det fanns mer att fira idag.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar