onsdag 25 januari 2017

Lååångt



gick vi idag! Igår blev det bara en liten runda, men idag bestämde vi oss för att ta den långa vägen in till Paralimni centrum. Men först beundrade vi grannens små olivträd som bär frukt nu. Tommy smakade. Han tyckte att det var väldigt beskt........


Ja, så heter väl den långa gatan som vi vandrade.


Och vid sidan av gatan växte det anemoner! Inga fält av anemoner precis, men några stycken i alla fall. Fast det var ingen idé att plocka, även om jag var svårt frestad. De hade vissnat långt innan vi kom hem, för vi hade lååångt kvar att gå!


Det blev varmt. Tommy fick ta av sig tröjan och kavla upp skjortärmarna. Det var säkert 20 grader i skuggan, och bra mycket varmare i solen. 


Blommar gör det, överallt!


Det är väldigt mycket bilar till salu överallt här. Den här förälskade jag mig i - knallgul med en massa getingar på!


Tommy fastnade framför ett skyltfönster med vespor. Jag misstänker att han vill gå hit igen........


Och visst var den fin!


Blommor och växter till salu.


Där höll jag på att fastna!


Kokkinos - min favoritaffär när man behöver handla mat! Fast den ligger ju lite väl långt från där vi bor, så när Birgit ska dit och jag får följa med så blir jag väldigt nöjd!


Mitt i smeten bland alla affärer och restauranger - ett riktigt gammalt fint hus!


Efter nästan två timmars vandring kom vi fram till centrum och slog oss ner på uteserveringen vid kyrkan. Vi tyckte att vi var värda en öl


och en hamburgare, som vi delade på. Portionerna här är ju rätt stora....... Eller snarare väldigt stora! Vi blev mätta, båda två.


Vid 16-tiden var vi tillbaka, efter fyra timmars strövtåg, lite möra och mycket nöjda med oss själva. Den röda katten låg på grannens tak igen, precis som den gjorde tidigt i morse när jag kom ut på balkongen. Det är nog hans ställe......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar