måndag 28 mars 2016

Den är sen


- våren! Inte ser det ut som det gjorde den 28 mars förra året - en blå matta med scilla!
När jag fick se den bilden idag var jag tvungen att gå ut och titta om det var likadant i år. Det var det inte.


Om man anstränger ögonen ganska mycket så växer det lite spridda scilla i den här solhörnan..... Inte så mycket att hurra för så här i slutet av mars.


Bladen på kaprifolen har i alla fall börjat slå ut,


krokusen blommar,


och här har påskliljorna börjat slå ut! Våra, på uteplatsen, är fortfarande bara knoppar.


Fast en hel del sol fick vi idag i alla fall. Men blåsten, blåsten,,,,,, Den är jag trött på!


I lä var det skönt. Jag satte mig en stund på en bänk vid affären, under trädet med stora knoppar.

Nu längtar jag till stugan - jag är så nyfiken på att se hur långt våren har kommit där. Men jag får väl längta några dagar till. Tommy är fortfarande matt, och bebisen som vi väntar på verkar trivas alldeles för bra där den är........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar