lördag 10 maj 2014

Nu var vi allt duktiga........


Äntligen! Efter veckans ihärdiga (fast behövliga!) regnande fick vi äntligen en dag med sol! Ja, en del sol i alla fall. Det gillade tydligen rhododendronen, för de började slå ut med en väldig fart!


Städning inomhus - det var ett tag sedan. För länge sedan. Inte är det så kul att städa inne när man helst vill fixa i trädgården, men det ska ju görs - suck. När jag ändå höll på så körde jag ett par tvättmaskiner också - det var ju torkväder ute!


Tommy tog tag i det sista av veden - nu är det KLART! Och nu har vi väldigt mycket ved och känner oss riktigt rika! Nu ska vi bara stapla resten också........


Allt är så grönt att det nästan gör ont i ögonen att titta på det.....


Nystädat - skön känsla! För att fira det plockade jag in lite blommor - liljekonvalj, gullvivor och förgätmigej,


och så en liten bukett med vårkragar på bordet i "uterummet"!

Nöjda med dagen och har vi nu parkerat oss framför TV:n i väntan på kvällens händelse - melodifestivalfinal! Och vi som inte har sett ett enda av de svenska delfinalerna, och knappt har hört det svenska bidraget som vann! Jag misstänker starkt att jag kommer att stupa långt innan det hela är slut någon gång efter midnatt........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar