onsdag 23 januari 2013

Dr Chusak


Nog för att Tommy har haft det kämpigt med de thailändska blodsugarna hela tiden, med stora kliande myggbett både här och där.......Men när jag tittade på honom idag på morgonen när han vacklade upp efter en sömnlös, kliande natt så fick det faktiskt vara nog! Överarmarna hade svullnat upp och var ilsket röda!


Det är väl en himla tur att man har nära till läkaren - han finns snett över gatan! Dr Chusak har jag besökt ett par gånger tidigare, och han är alltid lika trevlig, rolig och kunnig. Så också den här gången. Han tog en titt på Tommy och konstaterade att han hade infekterade moskitobett och behövde antibiotika, och dessutom allergimedicin eftersom det också handlade om en allergisk reaktion. Och så lite salva för kliandet på toppen! "Ingen fara, ingen fara" upprepade han på ren klingande svenska! "Du kan både bada och vara i solen - inga problem!"
Sedan var det bara att gå till kassan, betala och få med sig medicinen i lösvikt!


Sedan gick vi hem, satte oss på balkongen och gjorde våra bankärenden eftersom internet - kors i taket - har fungerat i stort sett hela dagen!


Från balkongen tittar vi rätt ner på Lucky Guesthouse där jag bodde ett par veckor för sex år sedan. Det är sig likt!


Alldeles intill balkongen har vi en pampig kokospalm - det är nästan så att man når att plocka kokosnötterna!

Så - idag blir det en väldigt lugn dag här hemma! Det har varit molnigt hela dagen, och framåt kvällen ska det komma regn sägs det. Jag tror det när jag ser det............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar