torsdag 2 december 2010

Mina resor.......

...........står som spön i backen just nu! Om 5 veckor idag åker jag och stora barnbarnet till Egypten. Vi ska leva lyxliv och bo på All Inclusivehotell och bara njuta av (förhoppningsvis) sol och värme! Det kan inte bli lika eländigt kallt som här hemma i alla fall..............




Det är inte lätt att få ihop en bra tid att åka - Isabelle har skolan och jag har inte hur många semesterdagar som helst. Men ett par dagar ledigt från skolan får hon, så här i början av terminen - kanske får hon lite skolarbete med sig som ska göras - så var det i Thailand 2007, när denna bilden togs. Inte så himla  populärt,men det var bara att bita ihop!




När det är avklarat är det bara att njuta!




Så här kanske det kan se ut om fem veckor..........




.........eller så här..............




.....och säkert så här!

 Det ska bli så mysigt att åka med Isabelle! Egypten - tja........ Jag var där för ett antal år sedan, och den allra största behållningen då var en tvådagars resa till Luxor - fantastiskt! Karnaktemplet, Luxortemplet, Konungarnas Dal, en sväng på Nilen........ Det hade jag gärna gjort om igen! Men, detta är Isabelles resa - hon får bestämma!





Själv ska jag njuta och vara lycklig!




Och så ska jag glömma istiden här hemma för en vecka!

När vi kommer hem igen är det dags att börja räkna ner till Thailandsresan..........












2 kommentarer:

  1. Vad härligt det låter! Sol och värme och en vuxen och ett barnbarn i taget!/Gunvor

    SvaraRadera
  2. Säkert får ni en underbar resa...sol, bad och massor av god mat...lyckliga ni!

    SvaraRadera